آموزش معلم
بررسی نقش هویت حرفه ای و استقلال معلمان زبان در موفقیت آن ها

علی درخشان؛ کریستین کومب؛ علی عربمفرد؛ محمدصادق تقی زاده

دوره 9، شماره 1 ، تیر 1399، ، صفحه 1-28

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.52263.496

چکیده
  با توجه به اهمیت موفقیت مدرسین در کیفیت آموزش و یادگیری، این مطالعه با هدف تبیین تأثیر دو عامل هویت و استقلال حرفه ای معلمان زبان در موفقیت آنها انجام شد. برای این منظور، 190 معلم ایرانی از جمله اساتید دانشگاه و معلمان موسسات زبان در این مطالعه شرکت کردند. برای جمع آوری داده های مورد نیاز، سه پرسشنامه شامل پرسشنامه "استقلال معلم"، "هویت ...  بیشتر